Baśń o Ali Babie i czterdziestu rozbójnikach jest jedną z najbardziej znanych baśni z Księgi tysiąca i jednej nocy. Bolesław Leśmian zafascynowany orientem opracował ją na nowo, ukazując obyczaje, kulturę i filozofię Wschodu. Poetycki język w połączeniu z orientalnym podkładem muzycznym sprawią, że ten baśniowy świat stanie się dla słuchacza bliższy. Czyta: Marcin Nowakowski
Leśmian uważał poezję za swego rodzaju mowę pierwotną, poeta bowiem odczuwa, poznaje i wyraża świat tak, jak czynił to kiedyś człowiek pierwotny. Fascynowała go myśl o epoce pierwotnej, takiej, w której język dopiero powstawał, gdzie jego reguły nie zostały jeszcze ustalone, a każda reakcja na rzeczywistość była pierwsza i jedyna. Poeta pragnął do niej powrócić za pośrednictwem poezji.
Leśmian uważał poezję za swego rodzaju mowę pierwotną, poeta bowiem odczuwa, poznaje i wyraża świat tak, jak czynił to kiedyś człowiek pierwotny. Fascynowała go myśl o epoce pierwotnej, takiej, w której język dopiero powstawał, gdzie jego reguły nie zostały jeszcze ustalone, a każda reakcja na rzeczywistość była pierwsza i jedyna. Poeta pragnął do niej powrócić za pośrednictwem poezji.
Leśmian uważał poezję za swego rodzaju mowę pierwotną, poeta bowiem odczuwa, poznaje i wyraża świat tak, jak czynił to kiedyś człowiek pierwotny. Fascynowała go myśl o epoce pierwotnej, takiej, w której język dopiero powstawał, gdzie jego reguły nie zostały jeszcze ustalone, a każda reakcja na rzeczywistość była pierwsza i jedyna. Poeta pragnął do niej powrócić za pośrednictwem poezji.
Leśmian uważał poezję za swego rodzaju mowę pierwotną, poeta bowiem odczuwa, poznaje i wyraża świat tak, jak czynił to kiedyś człowiek pierwotny. Fascynowała go myśl o epoce pierwotnej, takiej, w której język dopiero powstawał, gdzie jego reguły nie zostały jeszcze ustalone, a każda reakcja na rzeczywistość była pierwsza i jedyna. Poeta pragnął do niej powrócić za pośrednictwem poezji.
Leśmian uważał poezję za swego rodzaju mowę pierwotną, poeta bowiem odczuwa, poznaje i wyraża świat tak, jak czynił to kiedyś człowiek pierwotny. Fascynowała go myśl o epoce pierwotnej, takiej, w której język dopiero powstawał, gdzie jego reguły nie zostały jeszcze ustalone, a każda reakcja na rzeczywistość była pierwsza i jedyna. Poeta pragnął do niej powrócić za pośrednictwem poezji.
Wiersz autorstwa Bolesława Leśmiana .
Bolesław Leśmian uważał poezję za swego rodzaju mowę pierwotną, poeta bowiem odczuwa, poznaje i wyraża świat tak, jak czynił to kiedyś człowiek pierwotny. Fascynowała go myśl o epoce pierwotnej, takiej, w której język dopiero powstawał, gdzie jego reguły nie zostały jeszcze ustalone, a każda reakcja na rzeczywistość była pierwsza i jedyna. Poeta pragnął do niej...
Wydany w 1913 roku zbiór baśniowych opowiadań, osnutych na kanwie siedmiu opowiadań z "Baśni tysiąca i jednej nocy" o fantastycznych przygodach młodego arabskiego kupca podróżującego po wodach Oceanu Indyjskiego. W przerażającym, a zarazem zabawnym i urzekającym pięknem świecie Sindbada pojawiają się coraz to nowe nastroje i postacie: sugestywny Diabeł Morski, komiczny wuj Tarabuk, i niezwykłe, pełne...
Tajemnica, czary, las… Bolesław Leśmian, jeden z największych wirtuozów wyobraźni, zaprasza do swojego czarodziejskiego świata. Przed nami „baśń pełna zdarzeń niespodzianych i cudów niesłychanych”.
Baśnie Leśmiana to bogaty zbiór opowieści inspirowanych motywami ludowymi oraz bajkami bliskowschodnimi. Ich atrakcyjność bierze się głównie z bardzo sugestywnego i ciekawego języka,...
Pełna poezji i uroku opowieść o przygodach młodego Sindbada. Chłopiec mieszka w Bagdadzie w pałacu wuja Tarabuka. Pewnego dnia zachęcony przez Diabła Morskiego postanawia wypłynąć w daleki świat. Poznaje smak prawdziwej przygody, wielkich wypraw i morskich podróży.
Magiczne istoty i zwierzęta, baśniowi bohaterowie, drogocenne skarby, piękne księżniczki to tylko nieliczne z niezwykłych spotkań Sindbada....