Apteki reklamują się w sieci. Nadzór farmaceutyczny zapowiada kontrole.
Nadzór farmaceutyczny przypuszcza szturm na portale społecznościowe, przede wszystkim na Facebooka. Inspektorzy farmaceutyczni sprawdzą, czy w sieci przedsiębiorcy łamią zakaz reklamy aptek, wprowadzony art. 94a ustawy – Prawo farmaceutyczne. Ten budzący kontrowersje przepis całkowicie zabronił aptekom reklamowania się i informowania o działalności. Ale na Facebooku i niektórych forach internetowych stworzyło się podziemie reklamy. Teksty, które nie miałyby szans legalnie ukazać się w ulotce placówki, a ze zwykłej internetowej witryny aptecznej zostałyby zdjęte po kilku dniach i spowodowały nałożenie kary – na Facebooku uchodzą płazem. Wojewódzcy inspektorzy farmaceutyczni mają przeciwdziałać łamaniu przepisów w wirtualnej rzeczywistości. Walka z farmaceutami skończy się szeregiem wyroków sądowych. Co więcej, trudno przewidywać, kto tę batalię wygra.